Veel gestelde vragen (FAQ’s)
Veel gestelde vragen (FAQ’s)
Kan ik telefonisch contact opnemen om een verblijf op De Schoone Waardin te reserveren?
Een team van vrijwilligers staat het hele jaar klaar om de reserveringen voor uw verblijf op onze camping te beheren, boekingsvraagstukken op te lossen en waar nodig uw vragen te beantwoorden. Indien u een verblijf wilt boeken vragen wij u vriendelijk dit online te regelen. Mocht u echter bij het boeken problemen ondervinden of heeft u vragen hierover, stuur dan een e-mail naar reserveren@deschoonewaardin.nl. Een lid van het Team Reserveringen zal dan zo spoedig mogelijk (telefonisch) contact met u opnemen. Wij streven er naar om in het kampeerseizoen binnen 4 uur en buiten het kampeerseizoen binnen 48 uur te reageren. Vermeld in uw e-mail altijd uw naam, adres en telefoonnummer en de gegevens van uw kampeermiddel (inclusief afmetingen).
Voor “spoed”-gevallen kunt u tijdens kantooruren “telefonisch contact opnemen” met het Team Reserveringen op +31 (0) 6 230 05 280.
De kantooruren van het Team Reserveringen zijn 7 dagen per week van 9.00 uur tot 18.00 uur. Wij stellen het op prijs indien u niet onnodig buiten deze tijden telefonisch contact op neemt.
Wanneer is mijn reservering definitief?
Indien er tussen de boekingsdatum en de eerste dag van de reserveringsperiode tenminste 31 dagen ligt, betaalt u een eerste termijn –aanbetaling van 25% van het reserveringsbedrag welke uiterlijk binnen 7 dagen na het reserveren dient te zijn voldaan. Na ontvangst van deze aanbetaling is uw reservering definitief. De tweede termijn is de resterende 75% . Dit bedrag dient u te hebben voldaan uiterlijk 14 dagen voor aankomst c.q. aanvang van de gereserveerde verblijfsperiode. Indien u onverhoopt uw betalingsverplichting niet nakomt, dan is artikel 6 lid 2 van de Vekabo/In het Groen leveringsvoorwaarden d.d. 12 oktober 2021 van toepassing. Bij een last-minute boeking binnen 7 dagen voor aankomst c.q. aanvang van de gereserveerde periode, dient het verschuldigde bedrag binnen 12 uur na ontvangst van de bevestiging te worden voldaan. De reservering is pas definitief nadat 100% van het verschuldigde bedrag op onze bankrekening is bijgeschreven.
Betaling via een buitenlandse bankrekening
Uiteraard zijn onze buitenlandse gasten/leden van harte welkom op onze camping. Vanuit België kunt u het verschuldigde bedrag overmaken via BANCONTACT en vanuit Duitsland via TRUSTLY. Indien u onverhoopt problemen ondervindt met uw (buitenlandse) betaling, verzoeken wij u een e-mail te sturen naar reserveren@deschoonewaardin.nl . U wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld. Bij spoed kunt u telefonisch contact opnemen met het Team Reserveringen op +31 (0) 6 230 05 280. De kantooruren van het Team Reserveringen zijn 7 dagen per week van 9.00 uur tot 18.00 uur.
Kan ik mijn reservering annuleren?
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom u uw reservering wilt of moet annuleren. Wij hanteren het principe dat in alle gevallen eventuele annuleringskosten voor uw rekening zijn. Wilt u dit financiële risico niet lopen, dan is het raadzaam vooraf een annuleringsverzekering af te sluiten. Vaak worden de kosten die u heeft gemaakt (deels) vergoed door de verzekeringsmaatschappij.
Annuleringen dienen altijd schriftelijk dan wel per e-mail te worden gemeld,
behoudens acute, last-minute annuleringen. In deze gevallen kan telefonisch worden opgenomen met het Team Reserveringen op +31 (0) 6 230 05 280. De kantooruren van het Team Reserveringen zijn 7 dagen per week van 9.00 uur tot 18.00 uur.
Verder zijn de navolgende bepalingen van toepassing:
1. Indien de aanbetaling van 25% door ons is ontvangen, worden de annuleringskosten met onderstaand voor u van toepassing zijnde percentage op de accommodatiekosten (kampeerplek plus het bedrag van volwassen/kinderen) en 100% van de administratiekosten op de door u te ontvangen terugbetaling in mindering gebracht. De totale kosten voor elektriciteit, toeristenbelasting en huisdieren worden in dit geval voor 25 % gerestitueerd. Indien de door u verschuldigde annuleringskosten hoger zijn dan het bedrag van de door u betaalde eerste termijn, dient u het verschuldigde restant-bedrag binnen 7 dagen aan ons te hebben voldaan.
Percentage annuleringskosten. Aantal dagen vóór aanvangsdatum gereserveerde verblijfsperiode
0 % Meer dan 31 dagen
25 % 31 tot en met 14 dagen
50 % 13 tot en met 7 dagen
75 % 6 tot en met 1 dagen
100 % 0 dagen (op de gereserveerde aankomstdag)
2. Indien u annuleert binnen 14 dagen voor aankomst en 100% is aanbetaald, worden de annuleringskosten met bovenstaand van toepassing zijnde percentage op de accommodatiekosten (kampeerplek plus het bedrag van volwassen/kinderen) EN 100% van de administratiekosten op de door u te ontvangen terugbetaling van de aanbetaling in mindering gebracht. De betaalde kosten voor elektriciteit, toeristenbelasting en eventuele huisdieren worden in dit geval voor 100% gerestitueerd.
3. Indien u na een eerdere wijziging van de verblijfsperiode alsnog wilt annuleren, worden de annuleringskosten altijd berekend op basis van de oorspronkelijk reserveringsdatum, ongeacht het tijdstip van annuleren.
Ons uitgangspunt is dat annuleringen om wat voor oorzaak, aanleiding of persoonlijke redenen ook, uw risico zijn. Wilt u dit financiële risico tot een minimum beperken, dan raden wij u aan om vooraf een annuleringsverzekering af te sluiten.
In alle gevallen geldt dat het melden van een annulering en het verzoek tot (gedeeltelijke) restitutie schriftelijk dan wel per e-mail dient plaats te vinden. Ons e-mailadres is reserveren@deschoonewaardin.nl. Last minute annuleringen kunt u telefonisch melden bij het Team Reserveringen op +31 (0) 6 230 05 280. De kantooruren van het Team Reserveringen zijn 7 dagen per week van 9.00 uur tot 18.00 uur.
Hoe kan ik mijn boekingsperiode wijzigen?
Het is mogelijk een geboekte periode te wijzigen. In dit geval neemt u contact op met het Team Reserveringen door een e-mail te sturen naar reserveren@deschoonewaardin.nl . U wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld. (zie ook “ Kan ik telefonisch contact opnemen om een verblijf op De Schoone Waardin te reserveren?” )
Samen met u kijkt het Team Reserveringen naar de beschikbaarheid in een andere periode. Indien er geen geschikte plaatsen beschikbaar zijn in de door gewenste periode, vindt restitutie plaats conform de regels bij annulering. Ook bij eerder vertrek of latere aankomst vindt geen restitutie plaats. Bij wijziging van uw boekingsperiode binnen twee weken vóór de oorspronkelijke aankomstdatum geldt dat de nieuwe periode als een nieuwe reservering wordt ingeboekt. We brengen in dit geval opnieuw administratiekosten in rekening. Zie ook “ Kan ik mijn reservering annuleren?”
Kan ik al een reservering maken voor volgend jaar?
Hierbij maken wij onderscheid tussen leden van Naturistenvereniging Zeelandia en gasten.
Leden van Naturistenvereniging Zeelandia:
U kunt een optie voor de door u gewenste periode voor het komende seizoen plaatsen door een verzoek te sturen naar ons e-mailadres reserveren@deschoonewaardin.nl. Zorg dat u hierbij uw NAW-gegevens, de periode van uw verblijf, het type (plus de afmetingen) van uw kampeermiddel aan ons doorgeeft. U ontvangt per e-mail een bevestiging van de optie. Begin januari ontvangt u de officiële bevestiging per e-mail.
Gasten:
U kunt vanaf 1 januari voor het nieuwe seizoen online uw reservering(en) boeken. Zorg dat u hierbij uw NAW-gegevens, de periode van uw verblijf, het type (plus de afmetingen) van uw kampeermiddel en verdere van belang zijnde gegevens zo volledig mogelijk invult. Mocht u hier problemen bij ondervinden, neem dan contact op met het Team Reserveringen door een e-mail te sturen met vermelding van uw probleem / c.q vraag inclusief uw NAW-gegevens en telefoonnummer naar reserveren@deschoonewaardin.nl .
Is het mogelijk om een voorkeurslocatie vast te leggen?
Het vastleggen van een voorkeurslocatie is op De Schoone Waardin niet mogelijk. Wel kunt u tijdens de boeking bij “Opmerkingen” uw voorkeur voor een locatie vermelden, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Hoe werkt de “GOED WEER GARANTIE”?
Gasten die tijdens hun verblijf op De Schoone Waardin in het voorseizoen of vlak voor vertrek naar de camping (te) slecht weer ervaren en vanwege het (te) slechte weer hun verblijf op de camping voortijdig te willen beëindigen c.q niet willen komen, kunnen aanspraak maken op onze Goed Weer Garantie. De begin- en einddatum van het voorrseizoen vindt u bij “reserveringen” op onze website.
De reserveringsperiode dient minimaal 2/3 deel in het voorseizoen te liggen. Om aanspraak te kunnen maken op de Goed Weer Garantie, dient u dit vóór de aankomstdag of uw voortijdig vertrek schriftelijk of per e-mail (reserveren@deschoonewaardin.nl) kenbaar te maken bij het Team Reserveringen. De garantie geldt alleen voor de resterende, van tevoren gereserveerde en betaalde overnachtingen. U ontvangt in dat geval een voucher die uitsluitend inwisselbaar is binnen het lopende seizoen. Daarna vervalt de geldigheid. Terugbetaling van niet gebruikte verblijfsdagen is niet mogelijk. Bij inwisseling van een voucher in het hoogseizoen, betaalt u het verschil (tarief hoogseizoen) bij.
Van de garantie kunt u per seizoen éénmalig gebruikmaken.
De voucher kan alleen te gelde worden gemaakt als er in de door u gewenste verblijfsperiode nog een kampeerplaats beschikbaar is voor uw vakantieverblijf (caravan, camper of tent). Vol = vol.
(Indien men vóór aankomst de gereserveerde periode wil aanpassen, zie “Hoe kan ik mijn boekingsperiode wijzigen” ).
Wat betaal ik aan administratiekosten indien ik meerdere perioden wil reserveren?
Per boeking brengen wij éénmalig administratiekosten in rekening, Indien u online meerdere perioden in één seizoen wilt boeken, betaalt u in eerste instantie per boeking deze administratiekosten. Wilt u aanspraak maken op restitutie van de te veel betaalde administratiekosten, dan kunt u dit kenbaar maken bij de betreffende boeking bij “opmerkingen” of u kunt via e-mail contact opnemen met het Team Reserveringen (reserveren@deschoonewaardin.nl).
Hoe kan ik een voucher verzilveren?
Wilt u bij online boeken van uw reservering uw voucher verzilveren, dan kunt u uw vouchernummer invoeren bij het online reserveren. Mocht dit niet lukken neem dan contact op met het Team Reserveringen door een e-mail te sturen naar reserveren@deschoonewaardin.nl. U wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld.
Ik wil een periode boeken, maar kan de gehele verblijfsperiode niet selecteren bij online boeken. Is er dan geen plaats meer?
Het kan zijn dat u online niet uw gehele verblijfsperiode kunt boeken. Dit, ondanks dat u ziet dat de vakjes in de boekingskalender groen zijn. Het kan zijn dat uw geselecteerde periode wel beschikbaar is, maar verdeeld over meerdere plaatsen. Neem in dit geval altijd contact op met het Team Reserveringen door een e-mail te sturen naar reserveren@deschoonewaardin.nl U wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld om samen met u te bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik wil geen aansluiting op de elektriciteit, is dat mogelijk?
Ja, dat is mogelijk, u dient dit dan wel tijdens de online boeking te vermelden bij “opmerkingen”. Wij zullen in dat geval geen elektriciteit in rekening brengen.
Hoeveel ampère is de elektriciteit aansluiting?
Op elke kampeerplek is een aansluiting van maximaal 6 ampère aanwezig.
Kan ik op de camping het grijs water lozen en mijn chemisch toilet legen?
De inhoud van uw chemisch toilet kunt u kwijt in de hiervoor bestemde stortplaats aan de achterkant van het
verenigingsgebouw. Het lozen van grijs water uit uw afvalwatertank kunt u alleen lozen indien u dit in een emmer of container opvangt.
Lozen kan dan eveneens in de stortplaats voor uw chemisch toilet.
Is er betrouwbare WiFi op de camping aanwezig?
Er is WiFi op de camping aanwezig, maar op de meeste kampeerplekken is het signaal zwak en niet altijd beschikbaar. Op het terras is het signaal over het algemeen voldoende.
Wat zijn de vertrek- en aankomsttijden?
Om de gastendienst de gelegenheid te geven om uw kampeerplek op orde te maken voor de volgende gast (bijvoorbeeld gras maaien) wordt van u verwacht dat u uiterlijk om 12.00 uur uw kampeerplek heeft verlaten. Op de aankomstdag bent u van harte welkom vanaf 14.00 uur.
Is de gehele camping rolstoelvriendelijk?
Met ingang van het seizoen 2025 is het terrein en de gehele accommodatie rolstoelvriendelijk. Ook is er sanitair aanwezig dat geschikt is voor mindervaliden.
Heeft camping De Schoone Waardin ook Algemene Voorwaarden?
Camping De Schoone Waardin is aangesloten bij Vekabo / In het Groen die leveringsvoorwaarden hanteert. Deze zijn vastgesteld door het bestuur van Vekabo Nederland op 12 oktober 2021. Wij hanteren deze leveringsvoorwaarden op een paar uitzonderingen na. De voorwaarden die voor camping De Schoone Waardin van toepassing zijn, vindt u op onze website (www.deschoonewaardin.nl/algemene-voorwaarden).
Hoe kan ik lid worden van de vereniging Zeelandia – De Schoone Waardin?
De voorwaarden voor aanvraag voor het lidmaatschap – klik hier –